Klub Miłośników Aktywności - ćwiczymy, bawimy, wyzwalamy pozytywną energię i śmiejemy się razem. Nieważny wiek, ani płeć - liczy się przecież dobra zabawa!

Instruktorka Iwona Cieślik z grupą podczas zajęć na stepie

Zajęcia na stepie i ze stepem

            Step  -  jest  to  specjalny  podest  (nazywany  platformą), który można  wykorzystywać  nie  tylko do zajęć choreograficznych,  ale  także  do  zajęć  wzmacniających   i rozciągających. Podstawowy   trening   polega  na  wchodzeniu  na  step  przy  pomocy  odpowiedniej   techniki. Ćwiczenia  na    stepie  są   zwykle   choreograficznie  dynamiczne,  podczas  których  pracują  mocno  uda,  biodra,  ręce  i  wiele   innych   grup  mięśniowych.   Bardzo    dużą   zaletą   tego  urządzenia jest to , że ćwiczenia na stepie pozwalają spalić bardzo dużo kalorii.  Step  podobnie  jak  aero  dance w AERO - DANCE jest sprzymierzeńcem osób dbających o linię  i  walczących  ze  zbędnymi,  kilogramami. Dzięki  treningowi,  na  stepie  można poprawić  ogólną  wydolność  fizyczną   organizmu.  Wykonywanie   układów   choreograficznych  poprawia     także   pamięć  ruchową   i  koordynację.  Step   jest  bardzo  wszechstronnym   narzędziem,  a   poziom  grupy determinuje   rodzaj  przeprowadzonych zajęć, dlatego  też nasza  Pani Instruktor w poniedziałki  (godz.20.00)  prowadzi  zajęcia  dla   bardziej  wymagających, a  w  środy  (godz.18.00) poziom trudności jest dostosowany dla  grupy początkujących.

Oprócz  wymienionych  korzyści,  ćwiczenia  ze  stepem  przy muzyce, to po prostu doskonała zabawa. Jak każdy rodzaj aktywności   fizycznej,   poprawia  nastrój   i  dodatkowo   wspomaga  pracę   umysłu.   Aby  zajęcia   nie  obciążały  nadmiernie   ścięgien  i  stawów   wymagana   jest  odpowiednia   technika   wchodzenia  i  schodzenia  ze  stepu. Między  innymi   z   powodu   wystąpienia   możliwych     komplikacji   zdrowotnych   zaleca  się,  by  step   aerobik  uprawiać   w  klubach  fitness,  pod  okiem  instruktora.  Dlatego  jeśli  chcesz  zacząć zabawę ze stepem lepiej  rób  to  pod nadzorem. Profesjonalna instruktorka klubu  AERO-DANCE daje taką możliwość w poniedziałki i środy.

Iwona Cieślik

  • jest to efektywny trening kondycyjny,
  • regularne ćwiczenia szybko redukują wagę i tkankę tłuszczową,
  • rozwija mięśnie nóg,
  • wzmacnia ścięgna i więzadła,
  • wspomaga pracę umysłu,
  • rozładowuje stres i poprawia samopoczucie,
  • daje ogromne korzyści dla układu sercowo-naczyniowego,
  • umożliwia trening o różnym stopniu intensywności – np. step do aerobiku jest przeznaczony do jak najbardziej intensywnego treningu, pozwalającego spalić największą liczbę kalorii (właśnie taki rodzaj stepu mamy w AERO-DANCE, patrz zdjęcia)
  • angażuje wszystkie partie mięśni, 
  • wzmacnia mięśnie łydek, ud i pośladków,
  • step umożliwia wykonywanie około 250 różnorodnych ćwiczeń, w zależności od kondycji
  • Ponadto zajęcia w żarskim klubie przy użyciu stepu, pod okiem doświadczonej   instruktorki  wprawiają mnie w stan "najpiękniejszego uczucia zmęczenia na świecie" :)

            Pamiętaj, że wykorzystanie stepu przy zajęciach podczas gimnastyki to zupełnie co innego, niż, intensywne zajęcia połączone z dynamiczną choreografią, szybkim tempem i muzyką. Dlatego zanim zdecydujesz się na udział w intensywnych zajęciach przy użyciu stepu, koniecznie porozmawiaj z Iwoną Cieślik przed zajęciami, czy aby na pewno Twój wybór jest trafny i nie stanowi zagrożenia dla Twojego zdrowia!