Klub Miłośników Aktywności - ćwiczymy, bawimy, wyzwalamy pozytywną energię i śmiejemy się razem. Nieważny wiek, ani płeć - liczy się przecież dobra zabawa!


Miłośnicy fast foodów żyją krócej.

2015-04-13 22:43:39, komentarzy: 0

       Amerykańscy naukowcy z National Institutes on Aging (NIA) twierdzą, że jeśli nie zmienimy stylu życia, jego przeciętna długość zacznie maleć. Alarmują, że właśnie rośnie pokolenie dzieci, które z powodu niezdrowych nawyków będą żyły o około pięć lat krócej niż ich rodzice czy dziadkowie.
      Otyłość, która już teraz dotyczy coraz większej liczby 12-14-latków, może spowodować wiele bardzo groźnych powikłań w momencie, gdy wejdą one w dorosły wiek, czyli za 15-25 lat. Konsekwencją otyłości zazwyczaj jest rozwinięcie tzw. zespołu metabolicznego, który objawia się podwyższonym poziomem cholesterolu, trójglicerydów i glukozy we krwi, a także zwiększonym ciśnieniem tętniczym. Schorzenia te są bardzo trudne do leczenia, ponaddwukrotnie zwiększają ryzyko śmiertelności i mogą skracać życie nawet o 10 lat.
      W USA już blisko 1/3, niektórych w niektórych stanach prawie 1/2 młodzieży ma nadwagę.
    Polskie statystyki pokazują, że około 20% dzieci waży o wiele za dużo, a ich stan zdrowia jest zły. Jak wykazały badania przesiewowe przeprowadzone w ramach finansowanego przez Ministerstwo Zdrowia Narodowego Programu Profilaktyki i Leczenia Chorób Układu Sercowo-Naczyniowego POLKARD, 11% polskich dzieci już cierpi na nadciśnienie, a 10% ma zbyt wysoki poziom cholesterolu. Te objawy już teraz wskazują na początki miażdżycy, która w przyszłości grozi zawałem, nawet jeszcze przed 35. rokiem życia.

     Przyczyną otyłości, obok braku aktywności fizycznej jest oczywiście zła dieta, bogata w posiłki fast-food. Amerykanie jedzą ich obecnie 5-6 razy więcej niż w latach 70. Wyniki ankiety przeprowadzonej przez Anitę Kośmider z Zakładu Farmakognozji WUM w Warszawie pokazują, że spożycie fast-foodów rośnie także w Polsce. Specjaliści obawiają się, spożycie taniego, śmieciowego jedzenia wzrośnie jeszcze bardziej w czasie kryzysu, który obecnie ma miejsce.
      Sieć tego typu „restauracji” staje się coraz gęstsza. Aż 80% gimnazjalistów z dużych polskich miast przyznaje, że regularnie jada w sieciowych restauracjach. Ponad 60% z nich dwa razy w tygodniu jada hamburgery, 70% równie często konsumuje pizzę, a 80% – frytki. Ponadto około 37% gimnazjalistów zjada od 3 do 6 paczek chipsów na tydzień, a 53% – dwie paczki tygodniowo. Niemal wszystkie dzieci prawie codziennie zajadają niezdrowe dodatki między posiłkami, takie jak ciastka czy batony, większość z nich pije też gazowane, słodkie napoje. Wszystkie te produkty dostarczają im aż pięć razy więcej cukru, niż spożywało się ich 50 lat temu.
    Jedzenie typu fast-food jest nie tylko tłuste i słone, ale też nafaszerowane szkodliwym, rakotwórczym akrylamidem. Tłuszcz zawarty w ziemniaczanych przekąskach zwiększa poziom złego cholesterolu we krwi oraz stymuluje procesy zapalne, podobnie jak sól. Odkładająca się w wyniku spożywania jedzenia typu fast-food tkanka tłuszczowa, zwłaszcza ta okalająca narządy wewnętrzne, również ma właściwości pozapalne.
    Niebezpieczne są także, częste wśród dzieci sezonowe infekcje, np. górnych dróg oddechowych. Bakterie i wirusy uszakdzają naczynia krwionośne i wydzielają toksyczne substancje, z których część przyłącza się do złego cholesterolu, który odkłada się w naczyniach krwionośnych. Skutki tego dzisiejsze dzieci mogą odczuć za około 20 lat.
     Można temu zapobiec wyłącznie poprzez zmianę nawyków żywieniowych oraz wprowadzeniu do życia regularnej aktywności fizycznej. Przykład dla dzieci powinien przede wszystkim płynąć od ich rodziców. Pociechy zawsze, mniej lub bardziej świadomie naśladują dietę swoich ojców i matek. Dlatego dieta wszystkich członków rodziny powinna być komponowana w sposób, by zawierała jak najwięcej składników gaszących stany zapalne w organizmie.

     Powinny się w niej znaleźć przede wszystkim kwasy omega 3. Morskie ryby zawierają ich najwięcej, niestety Polacy jedzą ich wyjątkowo mało, bo tylko 6,5 kg rocznie. Tymczasem ich średnie spożycie w krajach europejskich wynosi 25 kg. Prawdziwymi miłośnikami morskich ryb są Norwegowie, którzy jedzą ich aż 58 kg rocznie i żyją jednocześnie aż 12 lat dłużej niż Polacy. Zdrowa dieta powinna ponadto obfitować w związki o właściwościach przeciwutleniających, czyli tzw. flawonoidy, pochodzące np. z warzyw i owoców. Powinno się spożywać je pięć razy dziennie, najlepiej w zastępstwie niezdrowych przekąsek. Cenne dla organizmu są także bakterie probiotyczne, obecne w niektórych jogurtach oraz produktach fermentowanych, takich jak kiszone ogórki czy kapusta.

 

Źródło www.narkotyki.pl

« powrót

Dodaj nowy komentarz

nasze ćwiczenia

Aero-Dance Fitness Żary wrzesieñ 2017r.

Aqua Fitness - lipiec 2017r.

Drodzy Klubowicze!
Jeżeli szukacie na stronach naszego klubu zdjęć i nie możecie znaleźć tych, które Was szczególnie interesują - proponuję od razu odwiedzić GALERIĘ. Właśnie tam po lewej stronie najdują się albumy, a w nich rozmaite zdjęcia, które są związane z klubem AERO-DANCE ŻARY. Najnowsze zdjęcia znajdują się w albumach po lewej stronie. Serdecznie zapraszam do oglądania.
sierpień 2015 i Free Fitness
z Aero-Dance Żary
DZIEŃ KOBIET 2015
Tak ćwiczyliśmy 5 maja 2014 r.

Pobierz pliki

zaprzyjaźniony klub fitness
w Karpaczu

walentynkowy fitness - luty 2014
Tak ćwiczyliśmy 6 i 7 lutego 2013 r.
25 czerwca 2012 r. - jak jest podczas ćwiczeń w AERO-DANCE? Uśmiechy mówią same za siebie - więcej możesz zobaczyć w galerii!
Nasza instruktorka regularnie uczestniczy w warsztatach, konwencjach, szkoleniach i targach fitness w najrozmaitszych miastach Polski, a wszystko dlatego żeby dawać nam profesjonalnie zdrowy przykład ćwiczeń!
Zajęcia AQUA FITNESS w dniu 24 maja 2012 r. na pływalni "WODNIK". Reszta fot w ALBUMIE NR 6
Majowe ćwiczenia w AERO-DANCE
Iwona Cieślik sprawdza się jako instruktor fitness zarówno dla amatorów, dla profesjonalistów, jak i dla dzieci!
Zajęcia  Aqua Fitness w dniu 22.03.2012 na żarskim "WODNIKU"
(więcej zdjęć znajdziesz w galerii)