Klub Miłośników Aktywności - ćwiczymy, bawimy, wyzwalamy pozytywną energię i śmiejemy się razem. Nieważny wiek, ani płeć - liczy się przecież dobra zabawa!


zdrowe nawyki

2013-04-01 14:28:04, komentarzy: 0

 

     Kiedy przychodzi wiosna, (choć nasza coś strasznie się ociąga i nie spieszno jej do Żar) większość z nas pewnie się zastanawia jak zdrowo schudnąć? Tracenie na wadze, to długotrwały proces wymagający konsekwencji i pewnej wiedzy. Diety cud, głodówki oraz inne szybkie formy utraty tkanki tłuszczowej nie są zdrowe ponieważ pozbawiają organizm witamin i makroelementów. Często niestety kończą się efektem jojo. Po zaprzestaniu diety organizm wraca do swoich starych przyzwyczajeń i wraca do poprzedniego kształtu lub nawet obfitszego. Zdrowa utrata kalorii, to zmiana sposobu odżywiania i zmiana stylu życia.

     Nowy styl życia, który prowadzi do osiągnięcia wymarzonej sylwetki oraz dobrej kondycji, to zdrowy styl życia. Wypracowane nawyki żywieniowe nie tylko zmienią kształt Twojego ciała ale również poprawią wygląd włosów, skóry i samopoczucie. Zdrowa dieta powinna być dobrze zbilansowana i dopasowana do Twoich indywidualnych predyspozycji. Inna dieta będzie odpowiednia dla osób pracujących fizycznie, a inna dla osób prowadzących siedzący tryb życia. Jeśli wydaje Ci się, że internet w tej materii to skarbnica wiedzy, bądź czujny. Oczywiście znajdziesz bardzo wiele przydatnych informacji, ale uważaj żeby sobie nie zaszkodzić! Gwałtowna zmiana sposobu odżywiania dla organizmu może nie przynosić oczekiwanych rezultatów np. organizm przyzwyczajony do codziennej dawki masła oraz innych tłuszczów, kiedy nagle zostanie ich pozbawiony będzie kumulował w zapasie ich przyszłe „dostawy”. Tymczasem ograniczenie, a nie całkowite pozbawianie organizmu tłuszczu sprawi, że proces utraty wagi będzie bardziej skuteczny i zdrowy. Zanim przystąpisz do diety porozmawiaj z Iwoną lub wykwalifikowanym dietetykiem na ten temat.

     Zasady zdrowego odżywiania to nie tylko jedzenie, ale i pory spożywania posiłków. Jeżeli lubisz np. słodkie napoje – zamień je najlepiej na soki ze świeżo wyciśniętych owoców lub ewentualnie soki 100 procentowe (pamiętaj jednak, że soki pasteryzowane tracą dość sporo wartości odżywczych podczas pasteryzacji), słodycze zamień np. na suszone owoce, czekoladę mleczną na gorzką. Zjadaj 5-6 mniejszych posiłków w miarę regularnych odstępach czasowych, nie „chomikuj” niezdrowych przekąsek (w chwili słabości łatwo po nie sięgniesz), wypijaj 2 litry wody dziennie, która oczyści organizm i wspomoże przemianę materii. Podczas zakupów wybieraj produkty ekologiczne, jeżeli to możliwe samodzielnie sporządzaj posiłki w domu unikając „fast food’ów”. Zastąp tłuszcze zwierzęce tłuszczami roślinnymi, zamiast smażenia piecz w piekarniku lub smaż na patelni do grillowania. Pamiętaj również o tym żeby nie podjadać między posiłkami i nie najadać się przed samym snem. Ostatni, niewielki i lekkostrawny posiłek podczas dnia najlepiej zjadać trzy godziny przed snem.

     Zmieniając same nawyki żywieniowe nie osiągniesz tego co najlepsze dla zdrowia, ruch to nie tylko zwalczanie otyłości i normalizacja masy ciała, często okazuje się on bardziej ważny, niż samo stosowanie diety. Samo wprowadzenie regularnego wysiłku fizycznego do naszego życia sprawia, że spalamy tkankę tłuszczową bez wielkich rewolucji w sposobie odżywiania! Często wysiłek fizyczny traktowany jest drugoplanowo, a tymczasem powinien być on stawiany na pierwszym miejscu w walce z otyłością lub z prawidłowym utrzymaniem wagi. Im więcej zdrowego wysiłku, tym większe przyzwolenie na zwiększenie kaloryczności posiłków. Dodatkowo trening nie tylko wspomaga proces utraty tkanki tłuszczowej ale regularne uprawianie ćwiczeń sprawia, że ciało staje się bardziej sprężyste i w naturalny sposób umięśnione. Trzeba pamiętać, że przy aktywnym wysiłku dieta nie powinna być pozbawiana węglowodanów. Dodatkowo zaletą ćwiczeń kardio jest to, że serce staje się większe, wydolniejsze i silniejsze, przez co zapewnia lepszy transport  tlenu. Ruch wpływa bardzo korzystnie na normalizację lekko podwyższonego ciśnienia lub zbyt niskiego ciśnienia krwi. Ćwiczenia sprawiają, że spada zawartość tłuszczu we krwi i zwiększa się ilość „dobrego” cholesterolu. Nie bez znaczenia pozostaje, że polepsza się proces oddychania, zwiększa się spalanie kalorii (nie tylko podczas ćwiczeń, ale również długi czas po ich zakończeniu). Treningi kardio i wytrzymałościowe (np. TBC  lub STEP w klubie AERO-DANCE) świadczą o ogromnym znaczeniu ruchu w stabilizacji wagi ciała. Wysiłek  fizyczny i odpowiednia dieta to dobra droga do utraty wagi. Dodatkowo ćwiczenia nie tylko spalają kalorie i redukują zbędną tkankę tłuszczową ale  mają ogromny wpływ na naszą psychikę. Podczas wysiłku w mózgu wytwarzają się endorfiny - substancje wywołujące uczucie szczęścia i dobrego samopoczucia. Dlatego nie zastanawiaj się dłużej nad tym, czy warto się pocić podczas ćwiczeń, czy też może lepiej się bezsensownie głodzić. Przekonaj się do regularnego ruchu np. w klubie AERO-DANCE, a stanie się on miłym nawykiem, który uwolni nie tylko od nadmiaru kilogramów, ale również od złego samopoczucia i zmartwień.

« powrót

Dodaj nowy komentarz

nasze ćwiczenia

Aero-Dance Fitness Żary wrzesieñ 2017r.

Aqua Fitness - lipiec 2017r.

Drodzy Klubowicze!
Jeżeli szukacie na stronach naszego klubu zdjęć i nie możecie znaleźć tych, które Was szczególnie interesują - proponuję od razu odwiedzić GALERIĘ. Właśnie tam po lewej stronie najdują się albumy, a w nich rozmaite zdjęcia, które są związane z klubem AERO-DANCE ŻARY. Najnowsze zdjęcia znajdują się w albumach po lewej stronie. Serdecznie zapraszam do oglądania.
sierpień 2015 i Free Fitness
z Aero-Dance Żary
DZIEŃ KOBIET 2015
Tak ćwiczyliśmy 5 maja 2014 r.

Pobierz pliki

zaprzyjaźniony klub fitness
w Karpaczu

walentynkowy fitness - luty 2014
Tak ćwiczyliśmy 6 i 7 lutego 2013 r.
25 czerwca 2012 r. - jak jest podczas ćwiczeń w AERO-DANCE? Uśmiechy mówią same za siebie - więcej możesz zobaczyć w galerii!
Nasza instruktorka regularnie uczestniczy w warsztatach, konwencjach, szkoleniach i targach fitness w najrozmaitszych miastach Polski, a wszystko dlatego żeby dawać nam profesjonalnie zdrowy przykład ćwiczeń!
Zajęcia AQUA FITNESS w dniu 24 maja 2012 r. na pływalni "WODNIK". Reszta fot w ALBUMIE NR 6
Majowe ćwiczenia w AERO-DANCE
Iwona Cieślik sprawdza się jako instruktor fitness zarówno dla amatorów, dla profesjonalistów, jak i dla dzieci!
Zajęcia  Aqua Fitness w dniu 22.03.2012 na żarskim "WODNIKU"
(więcej zdjęć znajdziesz w galerii)