Klub Miłośników Aktywności - ćwiczymy, bawimy, wyzwalamy pozytywną energię i śmiejemy się razem. Nieważny wiek, ani płeć - liczy się przecież dobra zabawa!

Ćwiczymy z pasją dla naszego zdrowia !!!

Nasze zajęcia w AERO-DANCE podczas bloku ZDROWY KRĘGOSŁUP

Co się zmienia od siedzenia?

      Trudno uciec przed czasem spędzanym na krześle, bo większość z nas musi w pracy siedzieć. Ta pozycja obciąża kręgosłup niemal dwa razy bardziej, niż stanie. „Bezruch” za biurkiem (i nie tylko) źle wpływa przede wszystkim na mięśnie i stawy. Kręgosłup prawie jak  konstrukcja mechaniczna składa się z długiego łańcucha stawów otoczonego mięśniami. Ruch jest tym czynnikiem, który odżywia i mięśnie i stawy. Jeśli ktokolwiek miał kiedyś kończynę w gipsie, ten wie, jak trudno, po kilku tygodniach unieruchomienia, wykonać najbardziej proste, codzienne czynności. W bezruchu mięśnie „trzymające” kręgosłup nadmiernie się napinają i krew w nich gorzej krąży. Więzadła i stawy stają się mniej ruchome, a w tkance kostnej pojawiają się m.in. osteofity, czyli narośla kostne. Siedzący tryb życia sprzyja też osteoporozie. Trzeba się więc ruszać, a także warto nauczyć się prawidłowo siedzieć.  Plagą naszych czasów jest tryb życia, w którym dominuje zgięta postawa ciała. Właściwie przez większość godzin na dobę. Pochylasz się przy myciu zębów, myciu naczyń po śniadaniu, siedząc przy biurku, a nawet śpiąc w skulonej pozycji. Kręgosłup często za dnia nie ma wielu okazji żeby się solidnie wyprostować na dłużej. Dlatego ważne jest, by kręgosłupowi, który nie ma z nami łatwego życia zaoszczędzić dodatkowych przeciążeń. Pamiętajmy aby podczas codziennych czynności:

·    - - rano nie zrywać się nagle z łóżka,

·    - nie ściel  łóżka tuż po wstaniu, a jeśli musisz zrób to klękając na brzegu łóżka, a nie na prostych nogach,

·    -- podczas porannej toalety oprzyj się ręką o umywalkę,

·    -- buty wiąż przyklękając lub stawiając nogę wyżej,

·    -- noś zakupy w obu rękach,

·    -- czytając, zamiast opuszczać głowę, unoś lekturę przed oczy,

·  - -- śpij na średnio twardym, sprężystym  materacu,  który dopasowuje się do  krzywizn ciała, nie wybieraj pozycji na brzuchu,

·    - unikaj chodzenia na wysokich obcasach i przytrzymywania telefonu barkiem.

Przy utrzymaniu jak najdłuższego, zdrowego stanu kręgosłupa wskazany jest także umiarkowany wysiłek fizyczny. Np. aqua fitness, taniec, ćwiczenia „Zdrowy Kręgosłup”.  Lepiej nie robić gwałtownych ruchów, wymachów i skoków. Ważna jest dbałość o odpowiednią ilość wapnia i witamin z grupy B – mają duży  wpływ na sprawną pracę mięśni i mocne kości. Warto (po konsultacji z lekarzem) okresowo zażywać glukozaminę, która odżywia stawy. Jeśli masz problemy z kręgosłupem i chcesz dołączyć do ćwiczeń „Zdrowy Kręgosłup” porozmawiaj przed udziałem w zajęciach o tym zinstruktorką Iwoną.

źródło: materiały prasowe

odżywianie, a zdrowy styl życia

   Wpływ sportu na zdrowie

SOK Z BRZOZY

Najbardziej popularny jest świeżo wyciśnięty sok z brzozy, ale właściwości lecznicze mają także liście i dojrzewające pączki. Organizm oczyścimy dzięki naparom z tego drzewa.

Pączki   oraz    iście     brzozy       szczególnie  korzystnie    wpływają     na  zdrowie   osób   ze skłonnościami do kamieni  nerkowych. Drzewo to od  wieków    było    uznawane   za     głównego „czyściciela”   toksyn   w organizmie oraz   jako  specyfik  zapobiegający   powstawaniu  piasku  i    kamieni  w moczowodach i   pęcherzu    moczowym. Jego  główną zaletą jest oczyszczanie organizmu  ze  złogów  w  przewodach  moczowych.  Pomaga  w   wydalaniu moczu.


Domowym sposobem:

Wystarczy1-2 łyżki stołowe suszonych liści lub pączków zaparzyć w pół litrze wrzątku.Gotować 3 minuty, a następnie popijać.


Brzoza na przemianę materiii wzmocnienie

Kiedyś sok  z brzozy otrzymywano wczesną wiosną, kiedy tylko natura budziła się  do życia. Ma  on  działanie  wzmacniające i  uodparniające  na  wszelkie infekcje, szczególnie nasilające się na przedwiośniu.  Sok  można pozyskiwać samemu. Najlepszym  czasem  jest    początek roku: koniec  lutego, marzec i kwiecień.  Szczególnie   powinny  się nim zainteresować osoby zeskłonnością do   przeziębień,   po  przebytych przewlekłych   chorobach, rekonwalescenci.

Poprawia     przemianę    materii,   wzmacnia,   pobudza  życiową    energię.

Sok z brzozy pomaga przede wszystkim wydalić  z  organizmu niebezpieczne dla  naszego  organizmujony  sodu   i  chloru.  Znajdziemy   je  głównie   w konserwantach   i  środkach  chemicznych   polepszających   smak   potraw!


Brzoza - właściwości antyrakowe

Od  la t wmedycynie ludowej stosuje się brzozę jako lek przeciwnowotworowy. Głównie  znaczenie   ma  czyr    brzozowy, czyli spękania  lub narośle  jakie występują   nabrzozowej  korze. Jest   to  grzyb  koloru czarnego. Wprawdzie udowodniono  tylko   jego   właściwości  uodparniające   organizm, wierzy się jednak, że ma także siłę  antyrakową. Z przeprowadzonych  badań wynika, że podawanie brzozowego czyru    chorym    nawet w  zaawansowanym stadium rakowym   polepsza   ich   nastrój!  Nieudowodniono  naukowo  właściwości przeciwnowotworowych.


Sok z brzozy - właściwości

Specyfik zdrzewa zawiera przede wszystkim:

kwas      cytrynowy,     kwas     jabłkowy,  wapń,  fosfor,    potas,    magnez, żelazo,  witaminy    z     grupy   B,    miedź,  związki   żywiczne,    garbniki.

Ze względuna  liczne sole mineralne, aminokwasy i unikalne pierwiastki sok z brzozy  nietoleruje  wysokich   temperatur. Nie  należy  go  podgrzewać, ani wystawiać na mocne  działanie promieni słonecznych.


Huba brzozowa na raka?

Na  pniach, często powalonych drzew brzozowych pojawiają się grzyby (huba brzozowa  lub    huba  modrzewiowa)  o szaro-czarnym    kolorze. Płyn z nich pozyskiwany  jest   rozcieńczany  z wodą podawany chorym z nowotworami polepsza ich samopoczucie. Istnieją teorie, że jest w stanie złagodzić stadium nowotworowe, a nawet  cofnąć   chorobę.  Niestety   na  to nie ma naukowych dowodów.


Kuracja sokiem z brzozy

Należy  ją   przeprowadzać w  odstępach czasowych,  stosować  regularnie w ciągu kilkunastu  dni. Najlepie  j przez  2-3 tygodnie pić sok z brzozy 2-3 razy dziennie. Soku  zbrzozy  nie trzeba wypijać dużo, wystarczy ćwiartka szklanki każdorazowo. Dla osób szczególnie osłabionych można zastosować podwójną dawkę i  dziennie  spożywać szklankę soku, najlepiej  rozkładając picie na 3-4 razy w ciągu dnia.  Ze względuna   bogactwo  mineralne i witaminowe  soku z brzozy   nie  należy łączyć z niektórymi  substancjami. Szczególnie w czasie kuracji należy zrezygnować z:

czarnej  herbaty,      kawy,  alkoholu, szpinaku,    czekolady,      szczawiu.

Warto    wczasie   kuracji     także  ograniczyć   ilość   zjadanych    wędlin!

Wymienione powyżej produkty zawierają w nadmiarze substancje, które mogą wchodzić w  reakcje  chemiczne i   generować  odkładanie toksyn w naszym organizmie lub po prostu działać niekorzystnie na ciało.


Sok z brzozy - skąd?

Taki  sok  nazywamy bzowiną   lub oskołą. Najlepiej oczywiście  pozyskiwać preparat samemu. Odpowiednim terminem  jest wiosna. Drzewo powinno mieć co najmniej 10 lat.  Gałęzie przeznaczone na sok powinny mieć grubość około 3-5 cm. Łatwo sprawdzimyczy brzoza nadaje się już na sok - nakłuwamy korę szpikulcem.  Gdy  pojawi się  kropla   to ewidentny  znak, że   to   odpowiedni moment  na   ściągnięcie  soku. Można  ręczną  wiertarką wykonać otwór na głębokość ok. 5 cm. Do  niego  wkładamy rurkę,  a jej drugi koniec w pojemnik do   gromadzenia soku. Preparat spływa  powoli, ale  po 2 dniach powinniśmy otrzymać  około  3 litrów  substancji. Miejsce  po otworzezabijamy kołkiem, można  także  posmarować je pastą  ogrodniczą  do  leczenia  ran kory i pnia drzewa. Soku z brzozy nie filtrujemy. Przechowujemy go  w lodówce do  4 dni. W  tym  czasie pijemy pół  lub  jedną    szklankę   w  ciągu całego  dnia. Dla polepszania  smaku   możemy   dodać odrobinę miodu lub   soku malinowego.


Sok z brzozy - przechowywanie

Preparat  jest  w stanie   po ściągnięciu wytrzymać w lodówce  do 4 dni. Aby jednak  przedłużyć   jego walory zdrowotne możemy dolać do soku odrobinę spirytusu. Taka  nalewka zachowa na  dłużej wartościowe składniki mineralne.


Brzoza na okłady

chorobach  skóry możemy stosować  zewnętrzne przemywania i okłady z liści brzozy.  Znane  są właściwości  wybielające np. piegi. Dobrym roślinnym lekiem są także pączki brzozy stosowanena rany i przy problemach skórnych.


Płukanka na włosy z brzozy

Na  wzmocnienie i puszystość   włosów dobrze jest stosować płukankę z liści brzozy.  Szklankę ususzonych liści brzozowych zalewamy szklanką spirytusu i szklanką wody. Macerat trzymamy  w ciemnym pomieszczeniu około 10 dni. Po tym czasie  specyfik  przecedzamy. Koniecznie powinniśmy go przelać do nie  przezroczystego naczynia. Preparat  wcieramy   we włosy  po  każdym myciu. Dzięki temu nadamy włosom  blasku, objętości i energii.


źródło: www.poradynazdrowie.pl
Nasze zajęcia w AERO-DANCE podczas bloku AQUA FITNESS

Piramida prawidłowego żywienia przesłana przez Klubowiczkę Urszulę Gawlicką (aby powiększyć kliknij na zdjęcie)

Szanowni Państwo,
cieszę się bardzo, że dział "Na zdrowie" cieszy się poczytnością. Mam nadzieję, że ten trend nie ulegnie zmianie i, że nie tylko będziecie tutaj zaglądali w celu poczytania ale i w celu podzielenia się swoimi refleksjami na temat szeroko pojmowanego zdrowia. Jeśli chcielibyście współtworzyć ten dział, to bardzo proszę o kontakt (e-mail: straszelczyk@o2.pl) 
Nawiązując do powyższego, chciałam w tym miejscu podzielić się z Wami spostrzeżeniami na temat piramidy prawidłowego żywienia naszej Klubowiczki - Urszuli Gawlickiej.

Interesuję się bardzo zasadami zdrowego żywienia i w 80% stosuje  te zalecenia w praktyce. Dzisiaj już wiadomo, że dotychczas obowiązująca piramida żywienia miała trochę błędnych interpretacji i jak to bywa, życie i doświadczenie zweryfikowały  dotychczasowe  ustalenia. Od dzisiaj obowiązuje - nowa piramida żywienia, zwana odwróconą piramidą żywienia, która trochę modyfikuje już istniejącą /przede wszystkim w sprawach tłuszczu, mąki i mleka/ i wprowadza do piramidy coś o czym wiemy wszyscy, ale nie zawsze  osadzamy  tę wiedzę właśnie w tym miejscu - czyli  minimum 30 minut  ruchu  codziennie. Od tego zaczyna się dzisiaj nowa piramida żywienia. Oczywiście  nie ja jestem autorem tej wiedzy, ale że jestem z nią na bieżąco odsyłam na stronęhttp://www.namaksie.pl Tam  są wszelkie informacje!

Nową  piramidę zdrowego żywienia   przesyłam  w załączniku (patrz góra)! Niewiele się rózni, ale jednak...

Pozdrawiam i bardzo mi przykro, że nie  ma mnie z Wami!

Urszula Gawlicka

Eliksir Młodości zwany Ruchem!

Iwona  Cieślik  ma  prostą  receptę na zachowanie zgrabnej sylwetki i spowolnienia procesów starzenia, bez stosowania kosztownych kuracji odmładzających. Zasada jest prosta - po prostu się ruszaj!

Aktywność fizyczna w rozsądnej dawce aplikowana systematycznie ma działanie magiczne. Trudno nie zgodzić się z powiedzeniem, że:  „ruch jest w stanie zastąpić prawie każdy lek, ale wszystkie leki razem wzięte nie zastąpią ruchu”.

Polecam zasadę 3 x 30 x 130 – to minimum ruchowe dla każdego z nas. Ruszajmy się 3 x w tygodniu przez minimum 30 minut przy tętnie przynajmniej 130 uderzeń na minutę. Każda rekreacyjna forma ruchowa jest zbawienna dla naszego organizmu. To zdrowie, witalność, profilaktyka i relaks. Bez  względu na wiek możemy podjąć działania służące poprawie naszego funkcjonowania. Dzięki ruchowi możemy: podwyższyć sprawność, poprawić wydolność organizmu, wzmocnić go, pozbyć się balastu tłuszczowego, zadbać o układ krążeniowo – oddechowy, kostny i mięśniowy. To świetny sposób na relaks psychiczny i redukcję poziomu stresu.  Wzrost aktywności  fizycznej  jest   wprost  proporcjonalny   do   naszego    wizerunku.   Energia i optymizm po zdrowej dawce ruchu sprawia, że wyglądamy na młodszych, sprawniejszych i bardziej energicznych. Jeśli chcemy dokonać zmiany wizerunku (rzeźba, masa) powinniśmy pamiętać również o rozsądnym i racjonalnym odżywianiu.

Instruktorka fitness Iwona

GOTUJMY ZDROWO - ALE W CZYM?


Klka miesięcy temu w mediach pojawiła się informacja, że duże sieci hipermarketów wycofują ze sprzedaży pewną serię kubków, które zostały wykonane w Chinach. Badania przeprowadzone przez Sanepid dowiodły, że wydziela się z nich ponad … 38 razy więcej kadmu i ołowiu, niż wynoszą dopuszczalne normy. Polski rynek został dosłownie zalany tymi produktami. Do Polski sprowadzono ich ponad 130 tysięcy, a sprzedawano je po bardzo okazyjnych cenach niemal we wszystkich większych sieciach hipermarketów.

Podobna, aczkolwiek nieco inna sytuacja. Z sieci najpopularniejszych sklepów z meblami i artykułami gospodarstwa domowego wycofano ze sprzedaży szklane kubki. Ludzie chętnie je kupowali, ponieważ również one charakteryzowały się atrakcyjną ceną. Okazało się jednak, że mają tendencję do pękania. Kilka osób zostało w ten sposób zranionych. W obu przypadkach klienci odnosząc wadliwy produkt mogli liczyć na pełen zwrot kosztów, bez konieczności okazywania paragonu na zakupione kubki. Jakich naczyń powinniśmy używać w naszej kuchni, aby móc przyrządzać naszym najbliższym smaczne i zdrowe posiłki?


Dobry garnek i patelnia niestety muszą kosztować. Okazyjne kupowanie patelni, czy garnków za 20 zł w hipermarkecie to oszukiwanie samej siebie. Podstawową informacją, jakiej powinniśmy poszukiwać jest posiadanie przez produkt Atestu Państwowego Zakładu Higieny. Tylko produkty posiadające taki dokument będą dla nas w pełni bezpieczne. Tanie garnki zazwyczaj są wykonane z gorszych materiałów, mają cienkie dno, które powoduje, że ciepło wewnątrz garnka jest nierównomiernie rozprowadzane i potrawy łatwo się przypalają. Tanie patelnie z kolei są powlekane materiałami, które tylko mają przypominać teflon.


Jakie naczynia więc wybrać?


Każda z opcji ma swoje plusy i minusy, które każda z nas powinna szczegółowo przeanalizować przed podjęciem ostatecznej decyzji.

Naczynia teflonowe zawojowały polski rynek przed kilku laty. Są wygodne w użyciu, bo nie wymagają stosowania dużych ilości tłuszczu do smażenia. Jedzenie do nich nie przywiera, trudniej się przypala. Jednak łatwo dać się nabrać i kupić patelnię powleczoną tak cienką warstwą teflonu, że nawet bardzo małe zarysowanie spowoduje jej odchodzenie. Taka patelnia nadaje się tylko i jedynie do wyrzucenia. Cząsteczki teflonu nie mogą się przedostawać do jedzenia. Idealną sytuacją jest, gdy grubość powłoki teflonowej wynosi około 5 mm, wtedy jest ona odporna na zarysowania i urazy. Używając patelni teflonowej nie powinno się jednak mieszać na niej potraw metalowymi szczypcami, czy łyżkami. Stosujmy drewniane lub wykonane ze specjalnego tworzywa, dobrej jakości sztućce.


Najpopularniejsze obecnie na rynku są garnki z aluminium. Są lekkie, estetycznie wyglądają. Ich wadą jest to, że jeżeli wykonane są z kiepskiej jakości materiałów, trudno utrzymać je w czystości. Nie nadają się również do wszystkich potraw. Nie zaleca się przygotowywania w nich produktów zawierających duże ilości kwasów, a więc np. duszenia kwaszonej kapusty. W trakcie gotowania takich potraw z garnków może wydzielać się szkodliwy glin, który niekorzystnie wpływa na układ nerwowy człowieka. Naukowcy dowiedli ścisłej zależności pomiędzy używaniem tego rodzaju garnków, a zwiększonym ryzykiem narażenia na chorobę Alzheimera.


Obecnie najbardziej polecanymi przez specjalistów naczyniami są garnki ze stali nierdzewnej. Są one odporne na wysoką temperaturę. Mało kto orientuje się np. że teflon jest nieodporny na temperaturę powyżej 360 stopni Celsjusza. Dochodzi wówczas do wydzielania się z niego szkodliwej substancji, nazywanej TFA. Nie dowiedziono jej szkodliwości dla zdrowia ludzi, ale wiadomo, że źle wpływa na środowisko i bardzo długo się rozkłada, zanieczyszczając nasze otoczenie. Garnki stalowe nie wydzielają tej substancji, ale nie mogą być używane przez osoby z silną reakcją alergiczną na nikiel, bo mogą wywoływać objawy uczulenia.


źródło: www.kobieta.byc.pl